Her kommer kort informasjon om hva styret har syslet med den siste tiden.
Vedlikehold av veien: Dette er jo det største prosjektet i år, og vi er stolte og glade over hvor fint dette har gått. Nå har veien blitt fin å kjøre på for oss alle.
Alle som skal betale har betalt! Det er vi veldig glade for. I tillegg til at det er helt nødvendig for å få betalt regningen, er det også en hyggelig følelse av at alle deltar i fellesskapet.
Vedr veien vår på innsiden av bommen, så skal hull utbedres også her.
Kajakkstativ på stranden: Det tredje kajakkstativet skal monteres under dugnaden i pinsen. Her blir det liggende to og to kajakker på hver «pinne». Disse plassene har således gått til familier som har leid 2 plasser, av praktiske hensyn.
Ettersom vi hører fra grunneier, så er alle plassene i stativene leid ut og det er venteliste.
Når det 3. stativet er montert og på plass, skal det ikke lenger lagres kajakker eller joller på stranden (bortsett fra evt vinterlagring av joller etter avtale).
Da blir stranden vår enda mer ryddig og tilgjengelig for oss alle.
Lekekasse på stranden: Vi har fått tillatelse til å bygge og sette opp en lekekasse på stranden. Her kan vi ha noen felles leker for barna og eventuelle gjenglemte leker kan også legges der. Det blir alles – og styrets – ansvar å holde litt orden oppi denne. Vi har fått en vennlig sjel i nabolaget til å bygge denne for oss – så i løpet av noen uker er den nok på plass. Den blir plassert i samme området som der redskapene nå står.
Fjerning av gress på stranden: Vi har vært i dialog med Pia og Benedikte Oksrød vedr fjerning av gress på stranden, for å få frem mer sand og gjøre det mer trivelig og tilgjengelig for oss alle.
Vi oppfatter at Pia og Benedikte var like positive til arbeidet som ble gjort på stranden i fjor, som oss.
Vi har derfor fått lov til å fjerne ytterligere noen meter med gress, og gleder oss til å gjøre dette under dugnaden. Det blir da også fjernet tornekratt og små furubusker som vokser opp der.
«Slippen» og tilgang til vann:
Vi har diskutert en eventuell utbedring av slippen med grunneier. Vår konklusjon er at dette blir for dyrt i forhold til nytte. En slik investering må betales av brukerne og vi kan ikke se at vi kan få inn slike summer som det vil kreve. Grunneier opplyser om at det er (gratis?) tilgang til slipp både i Slevikkilen og Torgauten – som kan brukes av oss.
Vi har også tatt opp mulighet for tilgang til vann i tilknytning til stranden/slippen. Også her har vi konkludert med at dette blir for dyrt samt at det er problemer med plass. Bare tilknytning til vannsystemet (Br.Lie) er oppgitt til 260.000 – og kommunen krever da også et lite «hus» + vannmåler.
Rydding av vegetasjon på veien over jordet: Vi har en avtale med Østre Oksrødkilen vel om denne veistrekningen, som går ut på at vi tar oss av dette annenhvert år. I år er det «Østre» som skal gjøre dette.
God dialog med grunneier: Vi er så glade for det gode samarbeidet vi nå har med grunneier. Vi har avholdt flere møter, blant annet om dugnad, bryggeområdet, og trær i strandområdet som vi er bekymret for.
Grunneier informerer også om at de har fått fellingstillatelse på 20 gjess på jordene. Dette blir gjort denne våren.